5 argumentów za wejściem we franczyzę, kiedy zaczynasz stawiać pierwsze kroki w biznesie.

ideas-whiteboard-person-working

Chcesz założyć swoją pierwszą firmę? Zastanawiasz się co „chwyci”? Nie utrudniaj sobie drogi do osiągnięcia sukcesu! Najlepsze są najprostsze rozwiązania.

Proste jak…pizza!

Pizza jest jednym z najczęściej zamawianych dań. Nie musisz zatem robić badań rynku i grupy docelowej! Jedno jest pewne. Polacy nie potrafią obejść się bez pizzy! Impreza, remont, spotkanie na mieście, parapetówka, leniwa niedziela, wyjazd z przyjaciółmi… wszędzie tam towarzyszy nam właśnie to włoskie danie, które w porównaniu do innych, bardziej wyszukanych nie jest straszliwie trudne do wykonania i nie wymaga ogromnych nakładów.

2. Proste jak… rozpoznawalna marka

Marka jest pojęciem, znakiem firmowym, na którego rozpoznawalność ludzie pracują latami, ucząc się wszystkiego od zupełnych podstaw. Nie ma zatem nic prostszego i lepszego, niż skrócić sobie drogę do osiągnięcia sukcesu ucząc się na błędach innych! Działając w ramach rozpoznawalnej marki, startujesz z wyższego pułapu — nie musisz zjednywać sobie konsumenta. On doskonale zna już ofertę Twojej pizzerii i wie, co najbardziej mu smakuje.

3. Proste jak… know-how

Podejmując decyzję o własnym biznesie, musisz wiedzieć co i jak będziesz sprzedawał, jakie pozwolenia, maszyny i uprawnienia musisz zdobyć, aby otworzyć swój pierwszy biznes. Już same spotkania z Sanepidem mogą Cię zniechęcić, a co dopiero wybór sprzętu, nie wspominając o wyborze lokalu, rekrutacji pracowników. Jeśli zatem nie czujesz się dobrze w organizowaniu tego typu rzeczy — raźniej będzie Ci przystąpić do franczyzy, gdzie zawsze możesz liczyć na radę ze strony tych, którzy już nie raz otwierali ten biznes.

4. Proste jak… dostawy

Dostawców na rynku jest co niemiara. Jak jednak wybrać tych, którzy rzeczywiście sprzedają dobry produkt w stosunku do sugerowanej ceny? Również i w tym przypadku będziesz miał nieco z górki. Dodatkowo wykorzystujesz efekt skali, jeśli cała sieć ma tych samych dostawców – możesz liczyć na lepsze stawki, niż „w pojedynkę”.

5. Proste jak… marketing

Projekt logo, całej identyfikacji wizualnej, strony internetowej, ulotki, menu, kampanie promocyjne… Wszystko to zajmuje dość dużo czasu, poprawek i pieniędzy. Wybierając współpracę w formie franczyzy również i w tym aspekcie prowadzenia gastronomii masz ułatwione zadanie.

6. Proste jak… obsługa klienta

Działając we franczyzie pozostaje Ci jednak kilka spraw, o które sam, jako właściciel musisz zadbać. Jednym z takich elementów jest obsługa klienta, ale wiemy, że z tym poradzisz sobie jak nikt inny! Pracę w gastronomii bowiem często wybierają osoby, które umieją sobie zjednywać ludzi.

Podejmując decyzję o swoim pierwszym biznesie, warto korzystać z rady i pomocy bardziej doświadczonych od siebie. Wybór działania we franczyzie jest znakomitym i sprawdzonym przez wielu pomysłem. Zyskujesz nie tylko cenną wiedzę, ale także czas, którego potrzeba na wyrobienie sobie marki.

TOP