Czym jest franczyza?

Za pośrednictwem tej strony internetowej zachęcamy Cię do dołączenia jako franczyzobiorca do sieci pizzerii Gruby Benek. Dlatego też czujemy się w obowiązku wytłumaczyć Ci czym tak naprawdę jest franczyza. Zapoznaj się koniecznie z tym artykułem, a wnet wszystkiego się dowiesz.

Czym jest franczyza?

 

Czym jest franczyza?

Franczyza to nic innego, jak tylko pewien udział własny danego przedsiębiorcy (franczyzobiorcy) w biznesie organizatora całego systemu (franczyzodawcy). Warto podkreślić, że biznes franczyzowy prowadzony jest w pełni na licencji franczyzodawcy, a wszystko to dzieje się pod jego logotypem oraz w oparciu o jego doświadczenie biznesowe, jednak na własny rachunek i ryzyko franczyzobiorcy.

Kto może zostać franczyzobiorcą?

Franczyzobiorcą może zostać tak naprawdę każdy bez względu na to czy już prowadzi działalność gospodarczą czy dopiero planuje ją założyć. By założyć własny biznes na zasadzie franczyzy nie trzeba nawet posiadać doświadczenia w danej branży. Konieczna jest jedynie pasja i zaangażowanie.

Jakie są zalety franczyzy?

Zalet modelu franczyzowego jest naprawdę wiele. Poznaj jednak te najważniejsze z nich:

1. Mniejsze ryzyko

Dołączając do sprawdzonej sieci franczyzowej tak naprawdę podejmujesz zdecydowanie mniejsze ryzyko biznesowe niż gdybyś startował z własną działalnością gospodarczą całkowicie od podstaw. Franczyzodawcy zależy na powodzeniu Twojego biznesu i w związku z tym nigdy nie pozostawia Cię bez wsparcia oraz swojego know-how.

2. Dostęp do wiedzy franczyzodawcy

Dołączając do sieci franczyzowej masz niepowtarzalną szansę korzystania z wiedzy i doświadczenia biznesowego franczyzodawcy. Dzięki temu otrzymujesz dostęp do sprawdzonego mechanizmu działania, który pozwoli Ci osiągnąć sukces, unikając podstawowych błędów, które popełniają samodzielne, początkujące firmy.

3. Minimalizowanie kosztów marketingowych

Franczyzodawca zdejmuje z barków franczyzobiorcy szereg kosztów związanych z marketingiem i reklamą. Przykładowo obciążenia finansowe z tytułu prowadzenia profili marki w social mediach czy też związane z zaprojektowaniem ulotek, gadżetów reklamowych czy bannerów – spoczywają zawsze na franczyzodawcy.

4. Gwarantowany system dostawy

Franczyzodawcy zazwyczaj sami produkują część zaopatrzenia do lokali, a jeśli jest inaczej posiadają sieć sprawdzonych dostawców z którymi wynegocjowali atrakcyjne warunki finansowe z których korzysta także franczyzobiorca, jako członek franczyzowej rodziny.

5. Działanie pod szyldem znanej marki 

Sieci franczyzowe na przestrzeni lat zdążyły wyrobić już sobie znaną markę. Dlatego też otwierając biznes pod szyldem danej franczyzy masz już na starcie przewagę konkurencyjną nad kompletnie nieznanymi firmami.

Jeśli masz jeszcze jakieś pytania dotyczące franczyzy – chętnie na nie odpowiemy. Gruby Benek zaprasza do kontaktu!

 

TOP