Dlaczego lokale franczyzowe powinny być ze sobą spójne

Spójna identyfikacja wizualna to podstawa!

Zakładając swój biznes na zasadzie franczyzy jesteś de facto Panem i Władcą swojego lokalu. W związku z tym często odczuwasz pragnienie, by wyróżnić swoją pizzerię nawet na tle innych pizzerii z tej samej sieci. To duży błąd i zaraz powiemy Ci dlaczego.

Franczyza to jedność

Największe franczyzy na świecie, takie jak McDonald’s, Starbucks czy Subway charakteryzuje jedno – niezależnie od tego w jakim państwie zawita się do ich lokalu – znajdzie się taką samą ofertę w menu oraz bliźniaczy wystrój wnętrz i materiały graficzne. Dzięki temu Klient zawsze wie czego się spodziewać, a obietnica pewności, którą dają te marki jest dla niego ogromną wartością dodaną.

Spójne ulotki i wystrój wnętrz pozwalają Klientowi szybko odnaleźć się w danym lokalu i odszukać interesujące go propozycje w menu. Skraca to znacznie jego proces decyzyjny, a co za tym idzie natychmiast dochodzi do zakupu.

Zbieżne propozycje w menu niezależnie od lokalizacji lokalu również działają na jego plus. Dlaczego? Ponieważ lojalny Klient każdej sieci franczyzowej posiada swoje ulubione produkty lub zestawy.  Nie oznacza to jednak, że musisz całkowicie zrezygnować z oferty lokalnej. Na przykład jeśli prowadzisz pizzerię w Zakopanem – korzystnie byłoby wdrożyć do oferty pizzę z oscypkiem. Z pewnością Twoi Klienci chętnie ją wypróbują. Pamiętaj jednak o zachowaniu zdrowego balansu pomiędzy ofertą sieciową, a ofertą lokalną. Ta pierwsza powinna przeważać, a ta druga stanowić jedynie ciekawy dodatek.

Jedność franczyzy opierać się musi także na spójności oferty promocyjnej. Oznacza to, że każdy lokal w sieci działający pod daną marką powinien dostosowywać się do promocji ogólnopolskich, które kreuje centrala. W przeciwnym razie Klient, który słyszał o promocji, a nie odnalazł jej w Twojej pizzerii poczuje się oszukany i prawdopodobnie nigdy więcej nie odwiedzi Twojego lokalu. Pamiętaj o tym, że centrala wymyśla promocje, które mają pomóc w rozwoju Twojego biznesu, a jej celem jest zwiększenie Twojej sprzedaży.

Będąc franczyzobiorcą Grubego Benka stajesz się częścią potężnej całości, której siła tkwi w jedności. Nie zapominaj o tym, a gwarantujemy Ci, że osiągniesz sukces. :)

 

 

TOP