Dlaczego nie warto bać się franczyzy

Z raportu Rynek Gastronomiczny w Polsce 2015 wynika, że Polacy boją się inwestowania w biznesy franczyzowe. Powodem tej sytuacji jest najczęściej brak dostatecznej wiedzy na temat możliwości, jakie oferuje własna działalność pod znaną i sprawdzoną marką. Dlatego też w tym artykule rozwiejemy 3 najważniejsze wątpliwości, które mogą trapić potencjalnego franczyzobiorcę. Zapraszamy do lektury! :)

Ale niech słowo (65)

1. Opłata wstępna

Zdaniem połowy uczestników sondy przeprowadzonej przez portal FranczyzawPolsce.pl to wstępna opłata franczyzowa stanowi główną barierę uniemożliwiającą zainwestowanie w biznes tego typu. Istnienie opłaty wstępnej wynika z faktu, iż franczyzobiorca musiał uprzednio sam zainwestować w kompleksowe opracowanie swojego systemu pracy, przepisu na dobry biznes i marki, by móc następnie przekazać niezbędne know-how nowemu franczyzobiorcy. Opłata wstępna to ponadto pewien sposób na wstępna weryfikację franczyzobiorców. Franczyzodawca wie jakie nakłady finansowe trzeba ponieść na prowadzenie danego biznesu, a zatem wysokością opłaty wstępnej w pewien sposób odsiewa tych, którzy jeszcze nie mogą sobie pozwolić na otwarcie nowej działalności i jej prowadzenie w danej branży.

W sieci franczyzowej Gruby Benek posiadamy kilka pakietów wstępnych dla potencjalnych franczyzobiorców. W niektórych z nich opłata franczyzowa wynosi 0,00zł! Skontaktuj się z nami i poznaj lepiej naszą nową ofertę. :)

2. Brak wolności

We wspomnianej już sondzie 22% ankietowanych stwierdziło, że obawia się inwestycji we franczyzę ponieważ przeszkadza im brak wolności we własnej firmie. Nie ulega wątpliwości, iż franczyzobiorca powinien działać według ściśle określonych procedur stworzonych przez franczyzodawcę, lecz istnieją one po to, by franczyzobiorca mógł w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w danym biznesie i zadbać o najwyższą jakość oferowanych usług. Procedury wynikają z doświadczenia franczyzodawcy i mają głównie na celu przeciwdziałanie złym praktykom rynkowym, które mogłyby doprowadzić do upadku biznesu franczyzobiorcy.

W sieci franczyzowej Gruby Benek franczyzobiorca ma na ogół stosunkowo dużą swobodę w prowadzeniu swojego biznesu. Obowiązują procedury związane z: dbałością o najwyższą jakość oferowanych potraw, wystrojem lokalu, identyfikacją wizualną marki czy organizowaniem ogólnopolskich promocji, lecz to franczyzobiorca jest głównym decydentem we własnym biznesie.

3. Długość trwania umowy

W wyniku sondy przeprowadzonej przez portal FranczyzawPolsce.pl uzyskano informację, że dla 8% respondentów barierą przed otwarciem biznesu na zasadzie franczyzy jest także długość trwania umowy. Standardowe umowy franczyzowe zawierane są na okres 3-5 lat, lecz zdarzają się i takie biznesy w których umowa ta obowiązuje przez 20 lat i więcej. W sieci Gruby Benek charakteryzujemy się elastycznym podejściem do naszych franczyzobiorców z którymi to podpisujemy umowę na czas nieokreślony, lecz z możliwością 3-miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Jeśli posiadasz jeszcze jakieś wątpliwości związane z otworzeniem swojego biznesu pod marką Gruby Benek – zadzwoń do nas lub zostaw nam swój numer telefonu. Chętnie odpowiemy na wszelkie nurtujące Cię pytania. :)

 

 

TOP