Efektywna komunikacja w relacji franczyzodawca – franczyzobiorca

14822906777_a579da7a0a_b

W przypadku współpracy na zasadach franczyzy, podobnie zresztą jak i w każdej innej relacji biznesowej niezwykle ważny jest odpowiedni przepływ informacji i sposób porozumiewania się pomiędzy partnerami. Bez dobrej komunikacji trudno liczyć na sukces i wymierne korzyści finansowe. Praca pod znaną marką stanowi dla inwestorów duże wyzwane, dlatego kontakt z właścicielem sieci na każdym etapie wdrażania systemu znacznie zwiększa szansę na powodzenie oraz na to, by na trwałe zaistnieć w świadomości klientów. Współpraca taka jest w stanie w pełni wybrzmieć jedynie wtedy, gdy dialog pomiędzy obiema stronami będzie spełniał określone warunki.

Zaufanie

„Dobra relacja franczyzowa jest bezcenną wartością i zasobem, do którego można sięgać zawsze, gdy jest to konieczne”

…zwłaszcza w sytuacji kryzysowej. Jest to specyficzny rodzaj związku, który w bardzo dużym stopniu opiera się na zaufaniu i szczerości. Odpowiedzialny franczyzodawca jest zawsze dostępny dla przedsiębiorcy (przez telefon, internet czy nawet osobiście), pozostaje w kontakcie, udziela mu wszelkich niezbędnych informacji i jest otwarty na jego potrzeby. Zwrócenie się z jakimkolwiek pytaniem nie stanowi wówczas problemu. Jest to oczywiście wzajemna zależność –

„…właściciel wie również, że może polegać na drugiej stronie.”

Wsparcie

Współpraca na zasadzie franczyzy początkowo przypomina związek pomiędzy rodzicem a dzieckiem, by sukcesywnie rozwijając się móc przeistoczyć się w relację pomiędzy równoprawnymi partnerami. W takiej sytuacji osoby udzielające licencji zapewniają swoim współpracownikom ciągłe wsparcie w prowadzeniu ich biznesu. Począwszy od wyboru lokalu, przez szkolenia aż po wskazówki dotyczące promocji. Stwarzają warunki do rozmowy i nieustannie zadają sobie pytanie: „Jak mógłbym pomóc, by konkretny lokal mógł lepiej prosperować?”.

Przejrzystość i ciągłość

By komunikacja mogła rzeczywiście przynosić efekty, powinna być jasna i czytelna. Nie ma tu oczywiście mowy o niedopowiedzeniach czy ukrywaniu czegokolwiek. O ile rozmowa będzie opierać się na wzajemności i nie zabraknie licznych informacji zwrotnych, można z pewnością liczyć na satysfakcjonujące rezultaty. Nie zapominajmy również o regularności, która jest konieczna do utrzymywania trwałych relacji. Jeżeli będzie zachowana, znacznie usprawni to cały proces i pozwoli franczyzobiorcy zawsze trzymać rękę na pulsie.

TOP