Franczyza w małej miejscowości

Jeżeli mieszkasz w małym mieście i masz duże obawy związane z inwestowaniem pieniędzy we własną działalność gospodarczą z obawy przed marnym zyskiem, nic bardziej mylnego. Niewielkie miasta są tylko z pozoru nieprzyjazne przedsiębiorcom. W rzeczywistości drzemie w nich ogromny potencjał – wystarczy go tylko umiejętnie spożytkować. Prowadzenie biznesu w takim miejscu może mieć oczywiście swoje ograniczenia, jednak jako mieszkaniec posiadasz kilka sprawdzonych asów w rękawie, które niewątpliwie dadzą Ci przewagę.

Znasz specyfikę rynku

Wiesz, jakie są jego mocne i słabe strony. Lepiej rozumiesz potrzeby mieszkańców – wszak jesteś jednym z nich. Oczywiście ocena rynku jest zawsze wskazana, ale ty poruszasz się po nim z większym wyczuciem. Badania pokazują, że biznesy prowadzone przez przedsiębiorców zamieszkałych uprzednio w danym mieście mają znacznie większe szanse na sukces, niż te, które zostały założone przez przyjezdnych przedsiębiorców. Osoby, które przenoszą się w dane miejsce, by otworzyć własną placówkę nie mają tak dobrej intuicji, jak tubylcy. Wiedząc, jak wygląda sytuacja masz również świadomość, że niektóre rodzaje przedsiębiorstw po prostu nie pasują do twojego miasteczka.

Możesz liczyć na niższe koszty utrzymania

Ceny za kupno i wynajem lokalu w większych miastach mogą być bardzo wysokie. Wraz ze zmniejszaniem się liczby mieszkańców koszty sukcesywnie spadają i stają się mniejsze. Dzięki temu możesz inwestować pieniądze w lokal – jego wystrój i wyposażenie. Masz również większy budżet, który możesz przeznaczyć na promocję.

Posiadasz sieć kontaktów

Istniejesz w świadomości mieszkańców od zawsze. Bawiłeś się z nimi jako dziecko, chodziłeś z nimi do szkoły, starsi widzieli jak rośniesz, rozwijasz się i stajesz się dojrzałą osobą. Być może należysz do jakichś klubów i stowarzyszeń. Osoby z okolicy to twoi przyszli dostawcy, partnerzy, pracownicy i klienci. Networking to również doskonałe narzędzie promocji. Kto inny, jak dobry znajomy mógłby polecić twoją placówkę kolejnym odbiorcom?

TOP