10 porad jak obsługiwać Klienta by chciał wrócić do naszego lokalu.

Zastanawiałeś się kiedyś co jest gwarancją powrotu klientów do lokalu? Czy jest to znakomity wystrój? A może przepyszna pizza? Tak naprawdę za sukcesem każdego miejsca w którym oferuje się usługi gastronomiczne stoi prawidłowa…obsługa klienta. Poznaj 10 wskazówek dzięki którymi Twoja pizzeria pod marką Gruby Benek będzie popularnym miejscem w Twoim mieście!

Pizzeria Gruby Benek przyciąga Klientów!

1. Powitanie i uśmiech

Czy wiesz, że w mózgu każdego człowieka istnieją tzw. „neurony lustrzane”, których zadaniem jest uruchamianie obszaru odpowiedzialnego za rozpoznanie danej twarzy i jej wyrazu, jak również wywoływanie natychmiastowej reakcji odzwierciedlającej? Dlatego też za każdym razem gdy powitasz klienta uśmiechem w lokalu Grubego Benka wywołasz w nim pozytywną reakcję i zachęcisz do nawiązania dialogu oraz złożenia zamówienia.

2. Aktualne promocje

Zadbaj o to by w Twojej pizzerii pod marką Gruby Benek zawsze obowiązywały atrakcyjne promocje. Nie zapomnij też umieścić informacji o nich w widocznym miejscu, jak również powiedzieć o aktualnej ofercie klientowi w chwili składania zamówienia. Dzięki temu pokażesz klientowi, że troszczysz się o jego dobro i wychodzisz naprzeciw jego oczekiwaniom.

3. Krótki czas oczekiwania

Klient, przychodząc do pizzerii, zazwyczaj jest już głodny. Dlatego też nie ma ochoty czekać długo na jedzenie. Koniecznie poinformuj go już w momencie składania zamówienia, jaki jest szacunkowy czas oczekiwania na jego pełną realizację. Zadbaj również o tzw. „starter”, czyli przekąskę, która będzie stanowiła ukłon w stronę klienta oraz pozwoli kucharzowi zyskać odrobinę na czasie.

4. Cierpliwość i wyrozumiałość

Nierzadko podczas swojej pracy spotkasz się z trudnymi przypadkami klientów. Pamiętaj by zawsze być wobec nich cierpliwym, życzliwym oraz wyrozumiałym. Jeśli klient zwraca uwagę na ewentualne niedopatrzenia lub coś mu nie smakuje – podziękuj za jego opinię. Dzięki temu otrzymasz cenną informację co należy jeszcze poprawić i ulepszyć, by podobna sytuacja nie miała miejsca w przyszłości.

5. Postawienie się na miejscu klienta

Zawsze obsługuj klienta Twojej pizzerii Gruby Benek w taki sposób, w jaki sam chciałbyś być obsługiwany. Za każdym razem zastanów się, jak Ty byś zareagował na daną sytuację i dopiero wtedy możesz zabrać się za jej rozwiązywanie.

6. Magiczne słowo „przepraszam”

Może się zdarzyć, że pomimo ogromnych starań i zaangażowania, coś w obsłudze klienta pójdzie nie tak. Pamiętaj wówczas by przeprosić klienta i zrobić wszystko by naprawić błąd. Korzystnie byłoby wyznaczyć osobę odpowiedzialną za kontakt z klientem na sali – swoistego menadżera, który będzie zajmował się między innymi rozwiązywaniem ewentualnych problemów. Unikniesz dzięki temu zagwozdki pt. „kto powinien zareagować na daną sytuację”.

7. Kompetencja przede wszystkim

Wzorowa obsługa klienta opiera się na kompetencjach. Osoby, które wchodzą w interakcję z zamawiającymi powinny zatem dokładnie znać ofertę Twojej pizzerii Gruby Benek i być w stanie doradzić najlepsze rozwiązania.

8. Stałe ulepszanie

Nic nie jest wystarczająco dobre, by nie mogło być lepsze. Nieustająco dbaj o poprawienie jakości obsługi klienta w Twoim lokalu Grubego Benka. Uaktualniaj promocje, stwórz zniżkę dla stałych klientów czy dodawaj małe gratisy do złożonego zamówienia lub rabaty na kolejne. Dzięki temu klienci chętnie będą Cię odwiedzać i polecać Cię swoim znajomym.

9. Pełna dostępność

Przypilnuj tego aby we wnętrzu lokalu zawsze znajdował się pracownik do którego klient może zwrócić się z prośbą lub zapytaniem. Dzięki temu unikniesz jego zdenerwowania, gdy pojawi się jakikolwiek problem, a nie znajdzie osoby, która mogłaby na niego zareagować.

10.  Rozmowa lekiem na całe zło

Klienci lubią, gdy się o nich troszczy. Dlatego też zadbaj o nawiązywanie z nimi pozytywnych relacji. Może się to przejawiać nawet w prostym zapytaniu czy wszystko im smakowało, podczas sprzątania talerzy ze stołu. Pamiętaj również o tym, że wychodzących klientów należy pożegnać i zaprosić ponownie do lokalu.

Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania odnośnie obsługi klienta – wiedz,  że możesz liczyć na wsparcie sieci Gruby Benek. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.

 

 

TOP