Promocja firmy w systemie franczyzowym

franczyza

Zaletą wykupienia licencji na prowadzenie lokalu jest możliwość pracy pod renomowaną i rozpoznawalną marką, jak również wszelkie formy pomocy ze strony właściciela – również w zakresie marketingu. Przy prowadzeniu własnego biznesu to jednak dopiero początek. Jeżeli planujesz otworzyć własną firmę, będziesz musiał pójść o krok dalej i dobrze ją wypromować. O ile nie postanowiłeś prowadzić restauracji takiej, jak KFC albo Burger King, powinno Ci zależeć, by przekonać do siebie swoich potencjalnych klientów. Funkcjonujesz na lokalnym rynku, więc musisz działać lokalnie. Świetna smykałka do interesów może nie wystarczyć, o ile osoby z okolicy nie będą wiedzieć o twoim istnieniu.

Stań się widoczny

Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań, zastanów się nad tym, z jakim typem klienta będziesz miał do czynienia. Znajomość grupy docelowej jest bardzo ważna. Nieodpowiednio adresowana promocja nie przyprowadzi do restauracji kolejnych osób zaciekawionych twoją ofertą. Wszelkie ulotki, kupony rabatowe i plakaty zostawiaj w tych miejscach, gdzie najczęściej bywają twoi odbiorcy. Zawsze dobrze jest też inwestować w kontakty. Działanie we współpracy ze społecznością przedsiębiorców to bardzo pomocna metoda.

Obsługa klienta to twoja wizytówka

Zadowolony klient z pewnością do Ciebie wróci. Dlatego musisz zadbać o wzorcową obsługę – tak, by każdy mógł wyjść z twojego lokalu nie tylko z poczuciem, że zjadł przepyszny posiłek, ale też został potraktowany po królewsku. Wiadomo oczywiście, że nie da się zyskać stuprocentowej satysfakcji, zawsze może znaleźć się osoba, której oczekiwania będą niezwykle trudne do spełnienia. Powinieneś jednak starać się, aby były to tylko wyjątki!

Nie obawiaj się pytać!

Twój franczyzodawca prowadzi podobne biznesy od wielu lat i posiada duże doświadczenie w zakresie marketingu i sprzedaży. Z pewnością zainwestował w to duże pieniądze, a efekty są widoczne jak na dłoni. Zawsze możesz odnosić się do tego, co zostało z powodzeniem wypracowane i napisane w manualu. Nie wszystkie metody będą skuteczne na konkretnym rynku, ale wiele z pewnością dobrze wpasuje się w potrzeby i preferencje okolicznych mieszkańców. Możesz też zadawać pytania. Nie zapominaj o tym!

TOP