Social media w prowadzeniu franczyzy

social_media_w_prowadzeniu_franczyzy

Jeżeli kiedykolwiek miałeś do czynienia z biznesem, zapewne wiesz dobrze, że jak ważna z punktu widzenia osiągnięcia sukcesu jest obecność twojej firmy w mediach społecznościowych. W obecnych czasach żaden przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na to, by nie było go na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Są to bardzo ważne kanały komunikacji, dzięki którym można w prosty sposób zaistnieć w świadomości klientów i budować z nimi relacje – nawet w przypadku, gdy część z nich nie zdążyła jeszcze odwiedzić twojego lokalu.

Potencjał mediów społecznościowych we franczyzie

Działając w obrębie konkretnej sieci franczyzowej współpracujesz z jej właścicielem. Możesz zawsze liczyć na jego pomoc. Powinieneś również konsultować z nim ewentualne kroki, które podejmiesz w celu budowania społeczności odbiorców. Profile, które stworzysz będą posiadały swoje własne oznaczenia, lecz będzie jasne, że twoja restauracja jest jedną z placówek funkcjonujących pod danym szyldem. Nie obawiaj się również pytań i wysuwania swoich pomysłów. Być może wpadniesz na coś zupełnie nowego!

Najważniejsza jest strategia!

Twój franczyzodawca wprowadzi Cię w ogólne zasady, które opracował dla wszystkich osób Tobie podobnych. Wasze wspólne działanie powinno być spójne z wizją przedsiębiorstwa. Rzecz jasna możliwe są różne odstępstwa, jednak należy pamiętać, że ewentualne błędy mogłyby zaszkodzić interesom każdego z was. Z kolei wprowadzenie odpowiednich założeń i strategii w życie może tylko poskutkować większymi zyskami. Pamiętaj też o tym, że dobrze znasz swój lokalny rynek, dzięki czemu twoje sugestie są niezwykle ważne!

Jak budować zainteresowanie?

W przypadku, gdy znasz już podstawowe reguły dotyczące obecności twojej placówki w mediach społecznościowych, kolejne kroki są niezwykle proste. Pierwszą i podstawową kwestią jest wzajemna interakcja. Social media polega na nieustannym kontakcie z odbiorcami. Niech będą na bieżąco ze wszystkim, co dzieje się w twoim lokalu. Udostępniaj wartościowe treści i staraj się przyciągnąć ich uwagę ciekawą wiedzą. Doświadczenie przychodzi z czasem, więc nie zniechęcaj się, gdy początkowo odzew będzie niewielki. Platformy, takie jak Facebook, stanowią również doskonały sposób na to, by dowiedzieć się, jakie uwagi dotyczące restauracji mogą mieć twoi klienci. Wykorzystaj to!

TOP