Spójna identyfikacja wizualna. Dlaczego jest tak ważna dla twojego biznesu?

identyfikacja_wizualna

Czy wyobrażasz sobie sytuację, w której patrząc na uśmiechniętą twarz pułkownika Sandersa lub charakterystyczny symbol nadgryzionego jabłka mógłbyś nie wiedzieć, z jaką marką masz do czynienia? Tak, to mało prawdopodobne. Taka sytuacja praktycznie graniczy z cudem. Logo jest częścią systemu identyfikacji wizualnej, który sprawia, że firma staje się rozpoznawalna i ma istotny udział w kreowaniu jej wizerunku. Jeżeli identyfikacja jest dobrze zaplanowana, staje się podstawowym elementem efektywnej komunikacji z klientem. Wtedy wystarczy tylko jedno spojrzenie, by wywołać skojarzenie ze stabilną i godną zaufania marką oraz idący za tym cały zestaw emocji skłaniających do korzystania z jej usług.

Podstawy, czyli co składa się na system identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna (corporate identity) to oczywiście nie to tylko logo czy nazwa firmy. Obejmuje ona wszystko, co może być dla odbiorcy widoczne w kontakcie z twoim biznesem, a więc przynależną tylko tobie kolorystykę, dodatkowe symbole (jak na przykład klaun występujący w reklamach restauracji McDonald’s), typografię, wygląd dokumentów firmowych, oznakowanie samochodów i budynku, ubiór pracowników oraz przede wszystkim wnętrze twojego lokalu. CI to twoja wizytówka. Dzięki niej możesz pokazać klientowi, kim jesteś.

Spójność przede wszystkim

Identyfikacja wizualna jest spójna, jeżeli wszystkie jej elementy harmonijnie ze sobą współgrają. Oznacza to, że napis na budynku twojego lokalu nawiązuje stylem do jego wnętrza, a każdy dokument, który wystawiasz wygląda podobnie. Klient widząc twój samochód dostawczy nie ma żadnych wątpliwości, że chodzi o twój lokal. O wszystko to dba starannie skonstruowana księga znaku. Wytyczne, które zawiera w bardzo szczegółowy sposób opisują, kiedy i jak używać kolorów, rodzajów czcionek oraz logotypu. Można tam znaleźć nawet tak szczegółowe dane, jak zalecana odległość logo od innych znaków znajdujących się w jego pobliżu.

Co zyskujesz dzięki naszemu systemowi identyfikacji wizualnej?

Przemyślana i uporządkowana identyfikacja wizualna ma za zadanie przekazać konsumentowi jedną wiadomość: „Tak, warto do nas wstąpić!”. Jeżeli zdecydujesz się na otwarcie lokalu sieciowego, natychmiast dostajesz wsparcie w postaci gotowego planu, który sprawdził się już w wielu innych restauracjach. Dzięki korzystaniu z CI Grubego Benka masz pewność, że cała jej struktura została opracowana przez sztab specjalistów, więc nie ryzykujesz nietrafionym logotypem albo nieeleganckim zestawem kolorystycznym. Nie dość, że możesz poczuć się bezpiecznie, to jeszcze nie ponosisz kosztów kreowania nowych zasad oznakowania. To znacznie ogranicza wydatki. Niewątpliwym plusem jest również to, że jesteś kojarzony z konkretną marką, która zdążyła już zyskać sympatię klientów. A stąd już tylko jeden krok do sukcesu!

TOP